25 Mayıs 2016 Çarşamba

4 KİTAP TEK DİN ( İBADET, SECDE, NAMAZ )


   



  Başlığı bu şekilde seçmemin nedeni kutsal kitaplar arasındaki bağlantıların bizi neye yönlendirdiğini vurgulamak içindir. Kuran neden bize daha önceki kitapları TASDİK ETTİĞİNİ özellikle vurguluyor. Diğer peygamberlerin getirdiği dinler farklı mı ? İslam bize anlatıldığı gibi sadece bir peygamberin getirdiği din midir? Yoksa tüm peygamberlerin söylediği hepsinin uyduğu ortak din midir?



bu konu hakkında ilgili yazım http://malcolmxbir.blogspot.com.tr/2016/02/tum-peygamberler-islam-dinini-teblig.html


Tüm peygamberler İslam dininin peygamberleridir. Yani, İslam en son gelen din değil aksine önceden beri var olan dindir. Bu dinin son temsilci peygamberi Muhammed peygamberimizdir. İlk temsilcisi Adem peygamberimizdi. Bu yüzden İslamı sadece Araplara has kılınmış bir dinmiş gibi görmek ve sadece Muhammed peygamberi bu dinin temsilcisi gibi görmek yanlıştır.

Önceki kitaplar tahrif edilmiştir bu yüzden ben sadece kurana bakarım diyenler özellikle  kuranın direktiflerine neden uymuyor? Kuran sizden önceki KİTAPLARI ONAYLAMAK İÇİN GELDİM diyor. (bkz.maide 48, bakara 49, nisa 47)
Muhammed peygamberimiz diğer peygamberlerden farklı bir şey söylemiyorum. Benden önceki peygamberlerin söylediğini söylüyorum diyor. (bkz.ahkaf 9 )
Sana ancak, senden önceki peygamberlere söylenenler söylenmektedir. Hiç şüphesiz senin Rabbin hem bağışlama sahibidir, hem de elem dolu bir azap sahibidir. (fussilet 43) denildiği halde biz önceki kitapları saymayız araştırmayız demek, CİN suresi 
14. ayetinde belirtildiği üzere MÜSLÜMANLAR DOĞRUYU ARAŞTIRANLARDIR sözüne ters değil midir?


Kurandan önceki kutsal kitaplar tahrife uğramıştır bunu zaten kurandan biliyoruz ama şunu unutuyoruz; Kuran 7.yüzyılda indirildiği zamanda o kitaplar zaten tahrif olmuştu. Yani tahrif olduğu zamanda bile o kitabı tasdik ettiğini söylemektedir. Sizlere bu yazıyı yazma sebebim de tahrif olmuş yerleri göstermek ve kuranın tasdik ettiği yerleri bulmak adınadır. Bir kitabın değiştirilmiş oynanmış olması ve kuranın oynandığı yerlere özellikle vurgu yaparak düzeltmesi zaten o kitaplara yaptığı eleştirilerdir. Bir kitabı eleştiriyorsan o kitabı baz almışsın demektir zaten. Kuran o tahrif olmuş kitapları baz alarak eleştiriyor neden buraları değiştirdiniz diye incil ehline tevrat ehline sesleniyor.

-Allah, size açıklamak, SİZDEN ÖNCEKİLERİN YOLLARINI GÖSTERMEK ve tövbelerinizi kabul etmek istiyor. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. (bkz. nisa 26)
-Kur'an, Ümmü'l-kurâ/Mekke ve çevresindekileri uyarman için SANA indirdiğimiz ve KENDİLERİNDEN ÖNCEKİLERİ DOĞRULAYICI MÜBAREK BİR KİTAPTIR. (bkz. enam 92 den)
-Andolsun ki, onların kıssalarında akıl sahipleri için ibret vardır. Kur’an, UYDURABİLECEK BİR SÖZ DEĞİLDİR. Fakat KENDİNDEN ÖNCEKİLERİ TASDİK EDEN , her şeyi ayrı ayrı açıklayan ve inanan bir toplum için de bir yol gösterici ve bir rahmettir. (bkz. yusuf 111)
-Şüphesiz bu ÖNCEKİLERİ KİTAPLARINDA DA vardır. (bkz. şuara 196)
Ayetlerde görüldüğü üzere Kuran, bize daha önceki kitapların içeriğini onayladığını zikretmektedir. Bu ayetlerden hareketle Kurandan önceki kitaplara bakmamız ve birebir uyum sağlayan ayetleri araştırmamız gerekmektedir. Bu araştırmayı yapma sebebimiz; ayetlerdeki kastedilen anlamı araştırmak, Kuranın bize gösterdiği yolu takip ederek vahye bakmak ve en doğru anlama ulaşmaya çalışmaktır.
Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki; Kuran, bizden önceki kitapların TAHRİF edildiğini , anlam kaymasına uğratıldığını, sözleri değiştirdiklerini, dillerini eğip büktüklerini anlatır. (ilgili ayetler bakara 59, bakara 75, nisa 46, araf 162, maide 13) Tabiki bu durum bizden önce gelen kitapların tamamının yanlış olduğunu göstermez. Eğer tamamı yanlış olsaydı Kuran bizi o kitaplara yönlendirmezdi!...

Gelelim asıl meselemiz kuran söylemi üzerinden hareket ettiğini söyleyen kişilerin kuranda ibadetleri inkar etmesine... Kuran kendinden önceki kitapları nasıl onaylamış bakalım:

Tevrat - MISIRDAN ÇIKIŞ  : Çık.32: 8 Buyurduğum yoldan hemen saptılar. Kendilerine dökme bir buzağı yaparak önünde tapındılar, kurban kestiler. 'Ey İsrailliler, sizi Mısır'dan çıkaran ilahınız budur!' dediler." 
Zebur - 106. Mezmur(1Ta.16:34-36) : Mez.106: 19 Bir buzağı heykeli yaptılar Horev'de, Dökme bir puta tapındılar. 

---------------------------------------------------------------------------
Hani, biz Mûsâ ile kırk gece için sözleşmiştik. Sizler ise onun ardından zulmederek bir buzağıyı TANRI edinmiştiniz.  (bakara 51)  
Farkındaysanız  tevratta bir tapınmadan bahsediyor ve kuran bu tapınmayı onaylıyor. Buzağıya tapınma mal sevgisi mülk sevgisi diye tevil edenler öncelikle bu olayın gerçek bir olay olduğunu ve tapınmanın yere kapaklanıp secde etmekten geçtiğini görüyoruz. Buzağıya tanrı yerine koyup önünde diz çöküp dua istemiş yere kapaklanmış ve onun için kurban kesmişler. Kuran tüm bu olayları aynen aktarmış ve bu olayın GERÇEK olduğunu vurgulamıştır. 



Zebur - 29. Mezmur Davut'un mezmuru : Mez.29: 2 RAB'bin görkemini adına yaraşır biçimde övün, Kutsal giysiler içinde RAB'be tapının! 

Zebur - 132. Mezmur(2Ta.6:41-42)Hac ilahisi : Mez.132: 7 "RAB'bin konutuna gidelim, Ayağının taburesi önünde tapın alım" dedik. 

Zebur - 138. MezmurDavut'un mezmuru : Mez.138: 2 Kutsal tapın ağına doğru eğilir, Adına şükrederim, Sevgin, sadakatin için. Çünkü adını ve sözünü her şeyden üstün tuttun

Zebur - 5. Mezmur Müzik şefi için - Ney için - Davut'un mezmuru : Mez.5: 7 Bense bol sevgin sayesinde Kutsal tapınağına gireceğim; Oraya doğru saygıyla eğileceğim. 

Vahiy - BÖLÜM 14 : Va.14: 7 Yüksek sesle şöyle diyordu: "Tanrı'dan korkun! O'nu yüceltin! Çünkü O'nun yargılama saati geldi. Göğü, yeri, denizi, su pınarlarını yaratana tapının!" 

İbraniler'e Mektup - BÖLÜM 11 : İbr.11: 21 Yakup ölürken iman sayesinde Yusuf'un iki oğlunu da kutsadı, değneğinin ucuna yaslanarak Tanrı'ya tapındı. 

Markos - BÖLÜM 14 : Mar.14: 35 Biraz ilerledi, yüzüstü yere kapanıp dua etmeye başladı. "Mümkünse o saati yaşamayayım" dedi. 

Tevrat - YARATILIŞ KİTABI  : Yar.17: 17 İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, "Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?" dedi, "Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?" 

Tevrat - 2. TARİHLER  : 2.Ta.7: 3 Gökten yağan ateşi ve tapınağın üzerindeki RAB'bin görkemini gören İsrailliler avluda yüzüstü yere kapandılar; RAB'be tapınarak O'nu övdüler: "RAB iyidir; Sevgisi sonsuza dek kalıcıdır." 

----------------------------------------------------------------------------------------

Sonunda büyücüler SECDE ederek yere kapandılar ve ''Hârûn'la Mûsâ'nın Rabbine inandık'' dediler. (ta ha 70)

Sihirbazlar hemen secde ederek yere kapandılar. (şuara 46)

Dâvûd, bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı. Derken Rabbinden bağışlama diledi, eğilerek secdeye kapandı ve Allah’a yöneldi.  (sad 24 den) 

Burada secdenin yere kapanarak dua etmek olduğunu açıkça görüyoruz. Secdenin tapınmadan bir parça olduğu vurgulanmış oluyor. 


Tevrat - HEZEKİEL  : Hez.8: 16 Beni RAB'bin Tapınağı'nın iç avlusuna götürdü. Tapınağın girişinde, eyvanla sunak arasında yirmi beş kadar adam vardı. Sırtlarını RAB'bin Tapınağı'na, yüzlerini doğuya dönmüş, güneşe tapınıyorlardı.  

----------------------------------------------------------------------------------------

“Onun ve kavminin, Allah’ı bırakıp güneşe taptıklarını gördüm. Şeytan, onlara yaptıklarını süslü göstermiş ve böylece onları yoldan çıkarmış. Bu yüzden de onlar doğru yolu bulamıyorlar.” (neml 24) 

Gece, gündüz, güneş ve ay Allah’ın varlığının delillerindendir. Güneşe ve aya SECDE ETMEYİN.
EĞER GERÇEKTEN ALLAH'A KULLUK EDİYORSANIZ, ONLARI YARATAN ALLAH'A SECDE EDİN. (fussilet 37)


bununla ilgili video 

İNCİLDE VE TEVRATTA NAMAZ AYETLERİ

87/ALÁ SÜRESİ 18 - Kuşkusuz bu ilk sahifelerde vardır,
19 - İbrahim ve Musa'nın(Tevrat'ta) sahifelerinde.
5/MAİDE 44 - İçinde hidayet ve nûr bulunan Tevrat'ı, elbette biz indirdik. Müslüman olan peygamberler, yahudiler hakkında hükmederler, kendilerini Tanrıya adamış zâhitler, âlimler de, Allah'ın kitabını korumakla görevlendirildiklerinden (onunla hüküm verirler) ve onun Allah'ın kitabı olduğuna şahitlik ederlerdi.
Tevrat'ta Kıyam (Ayakta Durmak)
... Ayağa kalkıp... Rab'bi yüksek sesle övdüler. (2. Tarihler, 20:19)
... Ayağa kalkıp yüksek sesle Allah'ları Rab'be yakardılar... "Ayağa kalkın!" dediler, "Başlangıçtan sonsuza kadar var olan Allah'ınız Rab'be övgüler olsun..." (Nehemya, 9:4-5)
... Ayağa kalktı ve yüzüstü yere kapanarak üç kez eğildi. (1. Samuel, 2:41)
TEVRATTA RUKU
Adam eğilip Rab'be tapındı. (Yaratılış, 24:26)
... Sevinçle övgüler sundular, başlarını eğip tapındılar. (2. Tarihler 29:30)
Eğilip Rab'be tapındım… Rab'be övgüler sundum. (Yaratılış, 24:48)
Gelin, tapınalım, eğilelim, bizi yaratan Rab'bin önünde diz çökelim. (Mezmurlar, 95:6)
… Eğilip tapındılar. Sonra gidip Rab'bin Musa'yla Harun'a verdiği buyruğu eksiksiz uyguladılar. (Mısır'dan Çıkış, 12:27-28)
Tevrat'ta Secde (Yere Kapanmak)
... Yüzüstü yere kapanarak üç kez eğildi... (1. Samuel 20:41)
Ezra yüce Allah'a, Rab'be övgüler sundu. Bütün halk ellerini kaldırarak, "Amin! Amin!" diye karşılık verdi. Hep birlikte eğilip yere kapanarak Rab'be tapındılar. (Nehemya, 8:6)
Avram (Ibrahim) yüzüstü yere kapandı... (Yaratılış ,17:3)
Ibrahim'in uşağı bu sözleri duyunca, yere kapanarak Rab'be tapındı. (Yaratılış, 24:52)
Musa hemen yere kapanıp tapındı. (Mısır'dan Çıkış, 34:8)
Bunu duyan Musa yüzüstü yere kapandı. (Çölde Sayım, 16:4)
Musa'yla Harun yüzüstü yere kapanarak, "Ey Allah, bütün insan ruhlarının Allah'ı!" dediler... (Çölde Sayım, 16:22)
Musa'yla Harun... yüzüstü yere kapandılar. Rab'bin görkemi onlara göründü. (Çölde Sayım, 20:6)
Allah'ın sözlerini duyan, Herşeye Gücü Yeten'in tecellilerini gören, yere kapanan, Allah'ın gözlerini açtığı kişi bildiriyor. (Çölde Sayım, 24:4)
... O zaman Yeşu yüzüstü yere kapanıp Ona tapındı... (Yeşu, 5:14)
Halk olanları görünce yüzüstü yere kapandı. "Rab Allah'tır, Rab Allah'tır!" dediler. (1. Krallar, 18:39)
... Tapınakta onunla birlikte yere kapandığımda, Rab bu kulunu bağışlasın. (2. Krallar, 5:18)
Allah'ın... önünde başlarını eğip yere kapandı. (1. Tarihler, 29:20)
... Avluda yüzüstü yere kapandılar; Rab'be tapınarak Onu övdüler. (2. Tarihler, 7:3)
... Kralla yanındakiler yere kapanıp tapındılar... Rab'bi övmelerini söylediler. Onlar da sevinçle övgüler sundular, başlarını eğip tapındılar. (2. Tarihler 29:29-30)
... Yere kapanıp tapındı. Dedi ki, "Bu dünyaya çıplak geldim, çıplak gideceğim. Rab verdi, Rab aldı, Rab'bin adına övgüler olsun!" (Eyüp, 1:20-21)
Bütün krallar önünde yere kapansın, bütün uluslar Ona kulluk etsin! (Mezmurlar, 72:11)
Rab insana boyunduruk takınca, insan tek başına oturup susmalı; umudunu kesmeden yere kapanmalı. (Ağıtlar, 3:28-29)
İncilde Namaz
Sonra İsa öğrencileriyle birlikte Getsemani denen yere geldi. Öğrencilerine, "Ben şuraya gidip dua edeceğim, siz burada oturun" dedi... Biraz ilerledi, yüzüstü yere kapanıp dua etmeye başladı... (Matta, 26:36-39)
İsa öğrencilerine, "Ben dua ederken siz burada oturun" dedi... Biraz ilerledi, yüzüstü yere kapanıp dua etmeye başladı... (Markos, 14:32-35)
[İnananlar topluluğu]... yüzüstü yere kapanıp Allah'a ibadet edecektir. (Pavlus'tan Korintlilere 1. Mektup, 14:25)
... Yirmi dört ihtiyar yüzüstü yere kapandı. Allah'a ibadet ederek şöyle dediler: "Herşeye gücü yeten, var olan, var olmuş olan Rab Allah! Sana şükrediyoruz..." (Vahiy, 11:16-17)
... Yüzüstü yere kapanıp Allah'a ibadet ederek şöyle diyorlardı: "Amin! Övgü, yücelik, bilgelik, şükran, saygı, güç, kudret, sonsuzlara dek Allah'ımızın olsun! Amin!" (Vahiy, 7:11)
Kendi doğruluklarına güvenip başkalarına tepeden bakan bazı kişilere İsa şu benzetmeyi anlattı: "Biri Ferisi, öbürü vergi görevlisi iki kişi dua etmek üzere mescide çıktı. Ferisi ayakta kendi kendine şöyle dua etti: 'Allah'ım, öbür insanlara –soygunculara, hak yiyenlere, zina edenlere– ya da şu vergi görevlisine benzemediğim için Sana şükrederim.'" (Luka, 18:9-11)
Kalkıp dua ettiğiniz zaman, birine karşı bir şikayetiniz varsa onu bağışlayın ki, Allah da sizin suçlarınızı bağışlasın. (Markos, 11:25-26)
İsa dışarı çıktı, her zamanki gibi Zeytin Dağı'na gitti. Öğrenciler de onun ardından gittiler. Oraya varınca İsa onlara, "Dua edin ki yoldan sapmayasınız" dedi. Onlardan bir taş atımı kadar uzaklaştı ve diz çökerek şöyle dua etti: "Allah'ım, Senin isteğine uygunsa, bu kaseyi benden uzaklaştır. Yine de benim değil, Senin istediğin olsun." (Luka, 22:39-42)
Petrus, herkesi dışarı çıkarttı, diz çöküp dua etti... (Elçilerin İşleri, 9:40)
Pavlus bu sözleri söyledikten sonra diz çöküp onlarla birlikte dua etti. (Elçilerin İşleri, 20:36)
Günümüz dolunca kentten ayrılıp yolumuza devam ettik. İmanlıların hepsi, eşleri ve çocuklarıyla birlikte bizi kentin dışına kadar geçirdiler. Deniz kıyısında diz çöküp dua ettik. (Elçilerin İşleri, 21:5)
Bunun için... Allah'ın huzurunda diz çökerim. (Pavlus'tan Efeslilere Mektup, 3:14-15)
Sonra diz çökerek yüksek sesle şöyle dedi: "Ya Rab, bu günahı onlara yükleme!"... (Elçilerin İşleri, 7:60)
Yazılmış olduğu gibi: "Rab şöyle diyor: 'Varlığım hakkı için her diz önümde çökecek, her dil Allah olduğumu açıkça söyleyecek.'" (Pavlus'tan Romalılara Mektup, 14:11)
... Gökteki, yerdeki ve yer altındakilerin hepsi diz çöksün... (Pavlus'tan Filipililere Mektup, 2:10)




Görüldüğü üzere secdenin yere doğru kapaklanmak olduğunu ve bunu neyin karşısında yaptığının önemli olduğu belirtiliyor. İncilde İsaya secde edilmesini söyleyen ayetler TAHRİF OLMUŞ AYETLERDİR. Çünkü yaratan kendinden başkasına SECDEYİ emretmez. Bunu düşünerek okursanız nerelerin tahrif olduğunu daha iyi anlarsınız. Yani Allah önceki kitaplarda da belirttiği gibi son kitap KURAN-I KERİM de de tapınmanın yanlış olduğunu değil tapınmanın YALNIZCA ALLAH'A yapılmasını söylemiştir.Bu yüzden ibadetleri yok saymak, namaz yoktur demek ,yalnızca Allah'a olan ibadetleri hor görmek yanlıştır.  

Selam ve dua ile...  














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder