9 Nisan 2016 Cumartesi

Edip Yüksel’in, “Tevbe Suresi son iki ayetinin Kuran’a sonradan ilave edilmiştir (!)” İddiasına CEVAP



Edip Yüksel, Tevbe suresinin son 2 ayetinin Kuran’a sonradan eklendiğini, 19 sisteminin Kuran’ı koruyarak bu son 2 ayetin 19 sistemine uymadığını ve konuyla ilgili rivayetlerin çelişmesi nedeniyle bu iki ayetin Kuran’a ait olmayacağına dair bir iddia ileri sürmektedir.
Bu iddiayı ileri süren Edip Yüksel rivayetleri kabul etmemesine rağmen söz konusu Tevbe suresi son iki ayet olduğunda rivayetleri dikkate alıp delil olarak göstermekle kendisi ile çelişmektedir.
Ayrıca Kuran Allah’ın vahyidir, rivayetlerle günümüze gelmemiştir. Kuran Hz Muhammed zamanında Kitap haline getirilmiştir. Tüm Kuran ayetleri de buna işaret etmektedir. Oysa bu gerçeği bilen Edip Yüksel’in Tevbe Suresi son iki ayet için  bu durumu gözardı etmesi samimiyetten uzak bir davranıştır.
 Yoksa siz, Kitabın bir bölümüne inanıp da bir bölümünü inkâr mı ediyorsunuz? (Bakara suresi,85)”
TARİHSEL KANIT

Kuran’ın bilinen en eski örneği, Yemen’de Sana camisi deposunda bulunan ve aynı isimle anılan SANA MUSHAFIDIR.Hz.Muhammed’in bilinen vefat tarihinden en fazla 27 yıl sonrasına ait olduğu karbon testiyle ispatlanan bu mushaf incelendiğinde bugünkü Kuran ile tam bir uyum halinde olduğu NET olarak görülmektedir. Asla, bir iki imla ve hattat yanlışının dışında herhangi bir değişiklik veya fark YOKTUR ve bazılarının iddiasının aksine Tevbe suresi de TAM ve yanlışsızdır. Resimli anlatımda da görüldüğü gibi son iki ayeti (128. ve 129. ayetler) tam ve eksiksiz olarak okunmaktadır.
Zaten Allah yüce kitabında O’nun korunacağına garanti vermiştir ve başka bir sonuçla karşılaşılmayacağı en baştan açıktır.
Doğrusu Kitap’ı Biz indirdik, onun koruyucusu elbette Biziz. ( Hicr suresi 9.ayet)
Hep şikayet edilen Kuran dışı kaynakların henüz etkisinin olmadığı kadar eskiye tarihlenmiş bu mushaf, bu vahim iddiayı da cevaplamış oldu. Artık Edip Yüksel’e düşen bu iddiasından vazgeçip, bilimin ışığında tevbe etmesidir. Erdemli insan olmanın gereğini yerine getirmektir.


kaynak: http://sanamushafi.com/



7 yorum:

  1. < Hz.Muhammed’in bilinen vefat tarihinden en fazla 27 yıl sonrasına ait olduğu karbon testiyle ispatlanan bu mushaf incelendiğinde >

    Bu bilgi NEREDE var? Bana lütfen, Sana Mushafındaki YAZILARIN (Dikkat! Kullanılan kağıdın değil, yazıların) tarihini gösteren karbon testinin linkini verebilir misiniz?

    Doğru bir bilgiyi bile, HATALI argümanla savunamazsınız. İnancınızı ispatlamak için DELİL UYDURMAK hiç de hoş bir davranış değil diye düşünüyorum, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. kaynak : http://sanamushafi.com/edip-yukselin-tevbe-suresi-son-iki-ayetinin-kurana-sonradan-ilave-edilmistir-iddiasina-cevap/

    http://www.library.leiden.edu/special-collections/special/ancient-quran-fragments.html

    YanıtlaSil
  3. http://www.library.leiden.edu/special-collections/special/ancient-quran-fragments.html

    Burada açıkça, karbon testinin YAZIYA değil, KAĞIDA yapıldığı belli. Yani, kapıtlar eski. Ama yazı değil.

    Zaten bu konuda hazırlanan belgesele bakarsanız. Kuran metninin altında ESKİ bir Kuran olduğu, onun silinip yerine bu günkü halinin yazıldığını görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıya değil kağıda dair test olsa bile bu durum, gerçeği değiştirmez ki! Delil uydurmak derken abartılı bir tepki ve çırpınış görüyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Bu nüsha halife dönemine ait bir nüshadır. Halifeler neyin kuranın ayeti olduğunu neyinde hadis olduğunu bilir. Peygamberle omuz omuza mücadele verenlerin gördüğü ve hala üzerinde bulunan kurandır. Şimdi kağır o döneme ait yazı o döneme ait değil diyorsunuz. Yahu yazının mürekkebinin silinmesi silikleşmesi normal aradan kaç yüzyıl geçmiş. Silinen yerlerin üzerinden geçilmesi orada bulunan yazının o zamanın eseri olduğunu inkara sebebiyet vermez. Bir tablo düşün bu tablo 1300 lerde yapılmış ve tablo 1800 lerde boyası silikleşmeye başlamış. Aynı tablonun üzerinden geçen boyaları yenileyen birinden dolayı tablo 1800 lerde mi yapılmış sayılır. Yoksa 1300 lerdeki tabloyu restore mi etmiş sayılırlar?

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil