27 Şubat 2016 Cumartesi

FİRAVUNUN ÖZELLİKLERİ

Firavun, "Ben size izin vermeden ona iman ettiniz ha!" dedi. (bkz.araf 123 den)

Firavun, "Eğer benden başka bir ilah edinirsen, andolsun seni zindana atılanlardan ederim." (bkz. şura 29)


Firavun ve ileri gelenlerinin kötülük yapmaları korkusu ile kavmi
nin küçük bir bölümünden başkası Mûsâ'ya iman etmedi. Çünkü firavun o yerde zorba bir kişi idi. O gerçekten aşırı gidenlerdendi. (bkz. yunus 83)

Firavun halkını saptırdı, onlara doğruyu göstermedi/ mani oldu (bkz. taha 79)


Firavun, (sihirbazlara) "Evet, hem o takdirde mutlaka bana yakın kimselerden olacaksınız" dedi. (bkz. şura 42)


Firavun yeryüzünde büyüklük taslamış ve ora halkını SINIFLARA ayırmıştı. (bkz. kasas 4)


Firavun dedi ki: "Bırakın beni Mûsâ'yı öldüreyim.Rabbini yardıma çağırsın! Çünkü ben onun, dininizi değiştireceğinden, yahut yeryüzünde bozgunculuk çıkaracağından korkuyorum." (bkz. mümin 26)


Firavun, "Ben size ancak kendi görüşümü bildiriyorum ve sizi ancak doğru yola götürüyorum" dedi. (bkz mümin 29)
Firavunlar her çağda varolmuştur varolacaktır.


Firavunların tipik özellikleri


1.Korku politikası yapar ve herkesin firavundan korkmasını sağlar.
2. İnsanları yanıltmak için bilginleri arkasına alır.Yanlışı doğruymuş gibi sunup kitleleri kendisine kul köle eder.
3. Bu bilginlere kendi lehine çalışması ve hakikati örtmesi için makam teklif eder.
4. İnsanları sınıflara ayırır. Ve hepsini ayrı ayrı kontrol eder.
5. Doğruyu söyleyenleri öldürür, öldürtür yada astırır.
6. Doğruyu söyleyenlere yanlışı söylemesini ve kendisini desteklemesini söyler. Bunun sonucunda mal teklif eder.
7. Herkesi gücünün karşısında korkutur. Hiçkimse ona karşı eleştiri getiremez.
8. Korkuya karşı sinenler hiçbir şekilde kendini ifade edemez hale getirir.
9. Kendisinin emrinin dışında hareket edenlere büyük cezalar öngörür.
10. Yanlışını ispatlamak için toplum önünde hakikati haykıranları karşıt ses gelmesin ibret olsun diye öldürür.
11. Zorbadır. Doğruyu savunduğunu söyler.
12. Bozgunculuk çıkarır ama ıslah edici olduğunu vurgular. Eğer böyle yapmasaydım bozgunculuk artacaktı vurgusu yapar.
13.Kendi izni dışında hiçbirşey yapılmasını istemez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder