7 Şubat 2016 Pazar

TASAVVUFTA VAHDEDİ VÜCUT NEDİR?

Muhyiddin İbn Arabî, Fütûhat-ı Mekkiye ve Fûsusu'l-Hikem'inde; Sühreverdî, Heyâkilu'n-Nur'da ve daha başkaları pek çok kitapta, "Sen, ben her şey hayalât, sadece Allah var." gibi sözleri ve benzerlerini tekrar eder dururlar.

Tasavvuf erlerinden birçok kişi Alah(c.c.) ı bu şekilde tanımlar. sadece Allah(c.c.) var ondan başka birşey yok derler. halbuki kuran bu konuya oldukça net bir cevap vermiştir. bakalım o cevap ne?


Sen Allah ile beraber başka bir ilaha ibadet etme. Ondan başka hiçbir ilah yoktur. Onun zatından başka her şey yok olacaktır. Hüküm yalnızca O'nundur ve kesinlikle O'na döndürüleceksiniz. (kasas 88)


Ortada yok olacak olan birşey varsa bu Allah(c.c.) ın zatı değildir. Allah(c.c.) diridir, bakidir, ebedidir, sonsuz güç ve kudret sahibidir. onun zatı ölümsüzdür. nasıl olurda ölümlü insanlar hatta tüm ölümlüler ve Allah(c.c.) ın yaratıkları kendilerini Allah(c.c.) ın zatı sayarlar. ölümsüzler mi kudret ellerinde mi ki böyle konuşuyorlar? bakın Allah(c.c.) ın zatına ve onun yarattıklarının zatına...


Her canlı ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete sokulursa gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir. (ali imran 185)

Ölümü tadacak olan canlılar Allah(c.c.) mıdır? haşa o bundan münezzehtir. çünkü Allah(c.c.) ın zatı aşşağıdaki ayette bellidir;


Allah kendisinden başka hiçbir ilah olmayandır. diridir, kayyumdur. Onu ne bir uyuklama tutabilir, ne de bir uyku. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey onundur. İzni olmaksızın onun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir. Onlar onun ilminden, kendisinin dilediği kadarından başka bir şey kavrayamazlar. Onun kürsüsü bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır. (O, göklere, yere, bütün evrene hükmetmektedir.) Gökleri ve yeri koruyup gözetmek ona güç gelmez. O, yücedir, büyüktür.(bakara 255)


Allah(c.c.) eksikliklerden münezzehtir. nasıl olurda Allah(c.c.) ı kendileriyle bir tutarlar?

Göklerde ve yerde bulunan canlılar ve melekler büyüklük taslamadan Allah'a boyun eğerler. (nahl 49)


Madem bu canlılarda Allah(tövbe haşa) neden o zaman boyun eğiyorlar? Allah(c.c.) tır mutlak güç sahibi ve övülmeye layık olan.


Eğer Allah, insanları zulümleri yüzünden hemen cezalandırsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat onları belirli bir süreye kadar erteler. Ecelleri geldiği zaman ise ne bir an geri kalabilirler, ne de öne geçebilirler. (nahl 61)


Ayet gösteriyor ki yok olan ve yok olmaya mahkum olan her şey sadece Allah(c.c.) ın muhteşem eserleridir.yok olmaya mahkum olan canlılar Allah(c.c.) olamazlar. bunlar acizdirler sadece kuldurlar.

Yer üzerinde bulunan her canlı yok olacaktır. (rahman 26)

Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacaktır. (rahman 27)

Rahman ayetinde de belirtildiği gibi yok olan ve ceza yada mükafat verilen, kul olan, Allah(c.c.) ın yarattığı hiçbir mahlukat Allah(c.c.) değildir. çünkü onlar yok olacak sadece Allah(c.c.) kalacaktır.

Allah(c.c.) bazı kullarına cehennemi vadediyor. şimdi bu kullar tövbe haşa Allah(c.c.) sa, Allah(c.c.) kendi kendini mi cezaya çarptırıyor. yani bu anlayış kuranın tüm içeriğini yıkar ve parçalar niteliktedir ve çok büyük bir şirktir.


Allah(c.c.) hakkında bu sözü söyleyenler ya açıp kuranı okumamışlardır yada bile bile haktan uzaklaştırmak için Rabbin sözünü değiştirmek istiyorlardır. bu hatalara düşmemenizi ve kuranı hakkıyla okumanızı tavsiye ederim. selam ile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder