7 Şubat 2016 Pazar

KURANA GÖRE DİĞER KİTAPLARIN DURUMU



Matematik kuralıdır. Bir noktadan sonsuz doğru geçer. Her bir doğru farklı yöne ve farklı açıyla geçer. Ama iki nokta arasında SADECE BİR TANE DOĞRU GEÇER. Bu doğruda sadece doğrusal düzlemde sadece Tek bir açıyı gösterir. Aynı doğru üzerindeki 3 nokta yine aynı yolun doğruluğunu gösterir.Şekilde belirtildiği gibi noktalardan biri KURAN 'ı temsil ediyorsa ve kurana her farklı bakış, farklı mezhep, farklı düşünce tarzı meydana geliyorsa bu kitabın yanlışlığından değil bakış açımızdaki sorundan kaynaklanmaktadır. Söz konusu olan tek nokta incil yada tevrat oluncada aynı şekilde farklı farklı anlayışlara sebebiyet vermiştir. Yani noktalar aslında birbirini tamamlıyorsa birbirine yönlendiriyorsa bu noktaların kestiği bir doğru parçası olmalı... İşte KURAN, bizi, bu doğru parçasına yönlendirerek , BAKIŞIMIZI ONA GÖRE değerlendirmemizi istiyor.

KURANIN YÖNLENDİRMESİ
-------------------------------------------------------------------------------------------------

-De ki: “Her kim Cebrail’e düşman ise, bilsin ki o, Allah’ın izni ile Kur’an’ı; ÖNCEKİ KİTAPLARI DOĞRULAYICI, mü’minler için de bir hidayet rehberi ve müjde verici olarak senin kalbine indirmiştir.” (bkz. bakara 97)

-Sana da; KENDİNDEN ÖNCEKİ KİTAPLARI DOĞRULAYICI ve üzerlerine şahid olarak bu kitabı hak ile indirdik. Aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet. Sana hak gelmişken onların heveslerine uyma. Sizden her biriniz için bir yol, bir şeriat kıldık. Şayet Allah dileseydi; sizi tek bir ümmet yapardı. Lakin sizi verdiği ile denemek istedi. Öyleyse hayırda yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'a dır. Size ayrılığa düştüğünüz şeyleri bildirecektir.(bkz. maide 48)

-Bu Kur’an Allah’tan başkası tarafından uydurulmuş bir şey değildir. Ancak KENDİNDEN ÖNCEKİLERİN ELLERİNDEKİ KİTABI DOĞRULAYAN VE AÇIKLAYANDIR.Onda şüphe yoktur, o âlemlerin Rabbindendir. (bkz. yunus 37)

-Allah, size açıklamak, SİZDEN ÖNCEKİLERİN YOLLARINI GÖSTERMEK ve tövbelerinizi kabul etmek istiyor. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. (bkz. nisa 26)

-Kur'an, Ümmü'l-kurâ/Mekke ve çevresindekileri uyarman için SANA indirdiğimiz ve KENDİLERİNDEN ÖNCEKİLERİ DOĞRULAYICI MÜBAREK BİR KİTAPTIR. (bkz. enam 92 den)

-Andolsun ki, onların kıssalarında akıl sahipleri için ibret vardır. Kur’an, UYDURABİLECEK BİR SÖZ DEĞİLDİR. Fakat KENDİNDEN ÖNCEKİLERİ TASDİK EDEN , her şeyi ayrı ayrı açıklayan ve inanan bir toplum için de bir yol gösterici ve bir rahmettir. (bkz. yusuf 111)

-Şüphesiz bu ÖNCEKİLERİ KİTAPLARINDA DA vardır. (bkz. şuara 196)

Ayetlerde görüldüğü üzere Kuran, bize daha önceki kitapların içeriğini onayladığını zikretmektedir. Bu ayetlerden hareketle Kurandan önceki kitaplara bakmamız ve birebir uyum sağlayan ayetleri araştırmamız gerekmektedir. Bu araştırmayı yapma sebebimiz; ayetlerdeki kastedilen anlamı araştırmak, Kuranın bize gösterdiği yolu takip ederek vahye bakmak ve en doğru anlama ulaşmaya çalışmaktır.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki; Kuran, bizden önceki kitapların TAHRİF edildiğini , anlam kaymasına uğratıldığını, sözleri değiştirdiklerini, dillerini eğip büktüklerini anlatır. (ilgili ayetler bakara 59, bakara 75, nisa 46, araf 162, maide 13) Tabiki bu durum bizden önce gelen kitapların tamamının yanlış olduğunu göstermez. Eğer tamamı yanlış olsaydı Kuran bizi o kitaplara yönlendirmezdi!...

Tevrat ve İncil incelediğinde kendi içinde bile çeliştiği görülecektir. İşte onlardan birkaç örnek

TEVRATTAKİ VE İNCİLDEKİ ÇELİŞKİLER
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tesniye 34/5,6: «RAB'bin sözüne göre, RAB'bin kulu Musa orada, Moab diyarında öldü ve Moab diyarında Beyt-peor karşısında derede onu gömdü.»

Görüldüğü gibi Hz. Musa'nın bizzat yazmış olduğu kabul edilen Tevrat'ta, Hz.Musa'nın öldüğünün ve gömüldüğünün yazılması, kitaba başkalarının da karıştırdığının en büyük kanıtıdır.

--------------------------------------

Çıkış 34 / 7 : «...Hiçbir suçu cezasız bırakmam. Babaların işlediği suçun hesabını oğullarından, torunlarından, üçüncü, dördüncü nesilden sorarım.»

Tesniye 24 / 16 : « Oğullar için babalar öldürülmeyecekler ve babalar için oğullar öldürülmeyecektir. Herkes kendi suçu için öldürülecektir.»

Birinci alıntıda işlenmiş bir suçun hesabı; işleyenin babasından çocuklarından ve gelecek nesilden sorulur diye yazılmasına karşın, ikinci alıntı da ise yalnızca suçu işleyen günahtan sorumlu olmaktadır.

---------------------------------------

Tekvin 32/30: «Yakub o yerin adını Peniel koydu, çünkü : Tanrı'yı yüzyüze GÖRDÜM ve canım sağ kaldı, dedi.»

Çıkış 33 / 20 : « (RAB) dedi : Yüzümü GÖREMEZSİN, çünkü insan Beni görüp de yaşayamaz.»

Her iki anlatım birbiriyle çelişmektedir.
------------------------------------------

Tekvin 1 / 11,27: «Tanrı dedi: Yer, ot, tohum veren sebze ve yer üzerinde tohumu kendisinde olup cinslerine göre meyva veren ağaçlar hasıl etsin ve böyle oldu...Ve Tanrı insanı kendi suretinde erkek ve dişi olarak yarattı. »

Tekvin 2 / 5,8: «Henüz yerde bir kır fidanı yoktu, bir kır otu henüz bitmemişti. Çünkü RAB yerin üzerine yağmur yağdırmamıştı. Toprağı işlemek için adam yoktu...RAB Tanrı yerin toprağından adamı yaptı ve onun burnuna hayat nefesi üfledi, adam yaşayan canlı oldu.»

Birinci alıntıda bitkilerin insandan önce yaratıldığı bildirilmekte, ikinci de ise insanın bitkilerden önce yaratıldığını yazmaktadır.Ek olarak Tanrı yaratılan hiçbirşeye benzemez.

------------------------------------------

Tekvin 15/2 : « Ve İbrahim dedi : Ya RAB Yehova bana ne vereceksin...»

Çıkış 6/2: «Ve Tanrı Musa'ya söyleyip dedi : Ben, RAB'bim ve İbrahim'e İshak'a ve Yakub'a kadir olan Tanrı olarak göründüm. Fakat onlara Yehova ismimle malum olmadım. »

Birinci alıntıda Hz. İbrahim RAB'be Yehova ismi ile hitap etmiş, ikinci alıntı da ise RAB Hz.Musa'ya, Hz. İbrahim'e Yehova ismiyle malum olmadığını söylemiştir.

------------------------------------------------

Sayılar 20 / 27,28 : « Musa RAB'bin emrettiği gibi yaptı, halkının gözü önünde Hor Dağı'na çıktılar... Harun orada, dağın tepesinde öldü...»

Tesniye 10 / 6 : « İsrailoğulları Beerot Bene-yoakan'dan Mesera'ya göç ettiler. Harun orada öldü ve orada gömüldü...»


Birinci alıntıda Hz.Harun'un Hor Dağı tepesinde öldüğü yazılırken, ikincisinde ise Mosera'da öldüğü açıklanmaktadır.

-----------------------------------------------

II Samuel 24 / 1: « İsrail'e karşı RAB'bin öfkesi yine alevlendi. Git, İsrail'i ve Yahuda'yı say, diye Davud'u onlara karşı kışkırttı. »

I.Tarihler 21 / 1 : « Şeytan İsrail'e karşı kalktı ve İsrail'i saymak için Davud'u kışkırttı. »

Birincisinde toplumun sayılması için Davut peygamberin kışkırtılmasını tanrıya bağlamışlar ikincisinde şeytana...

--------------------------------------------

"Ahazya kral olduğu zaman kırk iki yaşında idi ve Yeruşalem'de bir yıl krallık etti." (II.Tarihler Bölümü, 22/2)

"Ahazya kral olduğu zaman yirmi iki yaşında idi ve Yeruşalem'de bir yıl krallık eti." ( II. Krallar Bölümü,8/26)

birinde 22 yaşındayken diğerinde 42 yaşında krallık ilan ettiğini belirtmişler.

-----------------------------------------------

Matta İncilinde (1/1-17) İsa Aleyhisselâmın babaları olarak verilen isimler toplamı (İbrahim Aleyhisselâm dahil) İbrahim Aleyhisselâma kadar 40'tır.

Luka İncilinin verilen isimler toplamı ise İbrahim Aleyhisselâm dahil 55'tir.

----------------------------------------
Luka İncili (3/23-38), Mesihi Matata nisbet ederken. Matta İncili (1/16), Mesihi Dülger Yusufa nisbet etmiştir.

-----------------------------------

Matta İncili (11/18) Yahyanın yemiyerek ve içmeyerek geldiğini haber verirken, Markos İncili (1/6) Yahyanın çekirge ve yaban balı yediğini söyler ki, bu iki haber birbirini çürütür.

------------------------------------

Matta (27/60); Markos (15/46); Luka (23/53)ya göre ceset alınıp Kaya içine oyulmuş bir kabre konulmuştur.Yuhanna (19/41)ya göre ise, İsanın cesedi bahçede olan bir kabre konmuştur.

-----------------------------------

Matta İncilinin bildirdiğine göre Hazret-i İsa, Musa Aleyhisselâmın şeriatını yıkmaya değil, yapmaya geldiğini beyan etmiştir. (Matta: 5/ 17-18)

Halbuki bugünkü Yeni Ahid, Musa Aleyhisselâmın şeriatının İsa Aleyhisselâm tarafından tamamen kaldırıldığını öğretmektedir.

----------------------------------

Mattanın (5/39-40) Kötüye karşı koma, ve senin sağ yanağına kim vurursa, ona ötekini de çevir, bir mahkemeye gidip senin gömleğini almak isterse, ona abani da bırak şeklindeki sözü ile, yine (Matta: 10/34) yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil, fakat kılıç getirmeye geldim sözü arasında tezat vardır.

-----------------------------------------

Göklerin melekutunda en büyüğün kim olduğu hakkında soruyu soran, Matta İnciline göre (18/1) İsanın talebeleridir.Markos İnciline göre (9/33-34) sorulan suali haber veren İsanın kendisidir.

-----------------------------------------

Markos İncilinin bir yerinde (1/1) İsa Mesihin İncili denilirken, diğer bir yerinde de (1/14) Allahın İncili denilmektedir.

----------------------------------------

Luka İncilinde bir yerde Kurtarıcım Allah,(Luka: 1: 47) diğer bir yerde de Kurtarıcı İsa denilmektedir. (2: 11)

Hazret-i İsa için sık sık hem Allahın oğlu, hem de Yusuf oğlu, Davud oğlu, Âdem oğlu deyimleri kullanılmaktadır.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KURANIN TAHRİFLERİ DÜZELTMESİ

İncilde ve tevratta geçen hadiselerin Kuran ile örtüştüğü ve yanlışlarını Kuranın düzelttiği görülür.

---Tevratta yaradılış bölüm ''Yar.2: 2 Yedinci güne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.'' diye söylenir. KURAN bu söylenilenin üzerine Ali imran 255. ayette '' O'nu ne bir uyuklama ve ne de bir uyku hali tutmaz.'' der.Rahman suresi 29 ayette ''Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir.'' der.

---Tevratın yaradılış kitabı (bölüm 22.2) İbrahimin kurbanlık sunu yaptığı kişi İshak olarak görünmektedir. Kuranda bu olayın İbrahim'le İsmail arasında geçtiğini Saffat suresinde vurgular.

---Tevrat yaradılış bölümünde 2.22 de kadınların erkeklerin kaburga kemiğinden yaratıldığını söyler. Kuran; kadın erkek tüm insanların topraktan yaratıldığını söyler. (bkz. enam 2, rum 20, secde 7, fatır 11, mümin 67)

---Tevratta ve incilde erkeklerin sünnet edilmesi kutsal antlaşmaya bağlanmıştır. Bu onlara göre dinen gereklilik haline gelmiştir. Kuranda ise sünnet etme ilgili ayet bulunmamakla birlikte, Tin suresi 4. ayette ''Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık.'' denilmiştir.

--- İncilde, baba -oğul- kutsal ruh üçlemesini , Kuran yalanlar ve Allah oğul edinmemiştir. İsa yalnızca Allah 'ın peygamberidir der.(bkz. müminun 91, furkan 2, nisa 171, maide 75, ) Ayrıca bu üçlemeyi dile getirenleri maide suresi 17.ayette eleştirerek KAFİR(gerçeğin üzerinin örten ) olduğunu vurgular.

Tevratta, Yusuf peygamberin rüya yorumcusu olduğu, kuyuya atılması, kendisine iftira atılıp zindana gönderilmesi, kralın rüyasını yorumlayıp daha sonra ülkeye yönetici atanması mevzusu Kuran ile örtüşür. Musa peygamberin saraya beşikte suyun üzerinde gelişi ve onun hanedan tarafından sahiplenmesi örtüşüyor.Yalnız bulan kişinin firavunun kızı olduğu tevratta yazmaktayken Kuranda firavunun karısının onu bulduğu söyleniyor.( bkz kasas 9. ayet)

----------------------------------------------------------------
Çık.3:1 Musa kayın babası Midyanlı Kâhin Yitro'nun sürüsünü güdüyordu. Sürüyü çölün batısına sürdü ve Tanrı Dağı'na, Horev'e vardı.

Çık.3:2 RAB'bin meleği bir çalıdan yükselen alevlerin içinde ona göründü. Musa baktı, çalı yanıyor, ama tükenmiyor.

Çık.3:3 "Çok garip" diye düşündü, "Gidip bir bakayım, çalı neden tükenmiyor!"

Çık.3:4 RAB Tanrı Musa'nın yaklaştığını görünce, çalının içinden,"Musa, Musa!" diye seslendi. Musa, "Buyur!" diye yanıtladı.

Çık.3:5 Tanrı, "Fazla yaklaşma" dedi, "Çarıklarını çıkar. Çünkü bastığın yer kutsal topraktır.

Çık.4: 2 RAB, "Elinde ne var?" diye sordu. Musa, "Değnek" diye yanıtladı.

Çık.4: 3 RAB, "Onu yere at" dedi. Musa değneğini yere atınca, değnek yılan oldu. Musa yılandan kaçtı.

Çık.4: 4 RAB, "Elini uzat, kuyruğundan tut" dedi. Musa elini uzatıp kuyruğunu tutunca yılan yine değnek oldu.

Çık.4: 5 RAB, "Bunu yap ki, ataları İbrahim'in, İshak'ın, Yakup'un Tanrısı RAB'bin sana göründüğüne inansınlar" dedi.

Çık.4: 6 Sonra, "Elini koynuna koy" dedi. Musa elini koynuna koydu.Çıkardığı zaman eli bir deri hastalığına yakalanmış, kar gibi bembeyaz olmuştu.

Çık.4: 7 RAB, "Elini yine koynuna koy" dedi. Musa elini yine koynuna koydu. Çıkardığı zaman eli eski haline dönmüştü.

Çık.4: 8 RAB, "Eğer sana inanmaz, ilk belirtiyi önemsemezlerse, ikinci belirtiye inanabilirler" dedi,

Çık.4: 9 "Bu iki belirtiye de inanmaz, sözünü dinlemezlerse, Nil'den biraz su alıp kuru toprağa dök. Irmaktan aldığın su toprakta kana dönecek."

Çık.4: 10 Musa RAB'be, "Aman, ya Rab!" dedi, "Ben kulun ne geçmişte,ne de benimle konuşmaya başladığından bu yana iyi bir konuşmacı oldum. Çünkü dili ağır, tutuk biriyim."

BU ayetlerle birebir örtüşen Kuran ayetleri

Taha suresinde geçen ayetler
10. Hani o, bir ateş görmüş ve ailesine: Bekleyin! Eminim ki bir ateş gördüm. Belki ondan size bir meş'ale getiririm veya ateşin yanında bir rehber bulurum, demişti.

11. Oraya vardığında kendisine : Ey Musa! diye seslenildi:

12. Muhakkak ki ben, evet ben senin Rabbinim! Hemen pabuçlarını çıkar! Çünkü sen kutsal vâdi Tuvâ'dasın!

13. Ben seni seçtim. Şimdi vahyedilene kulak ver.

14. Muhakkak ki ben, yalnızca ben Allah'ım. Benden başka ilâh yoktur. Bana kulluk et; beni anmak için namaz kıl.

15. Kıyamet günü mutlaka gelecektir. Herkes peşine koştuğu şeyin karşılığını bulsun diye neredeyse onu gizleyeceğim.

16. Ona inanmayan ve nefsinin arzularına uyan kimseler sakın seni ondan alıkoymasın; sonra mahvolursun!

17. Şu sağ elindeki nedir, ey Musa?

18. O, benim asamdır, dedi, ona dayanırım, onunla davarlarıma yaprak silkelerim; benim ona başkaca ihtiyaçlarım da vardır.

19. Allah: Yere at onu, ey Musa! dedi.

20. Onu hemen yere attı. Bir de ne görsün, hızla sürünen bir yılan değil mi!

21. Allah buyurdu: Al onu! Korkma! Biz onu şimdi ilk haline sokacağız.

22. Bir de elini koltuğunun altına sok ki, bir başka mucize olmak üzere o, kusursuz ve lekesiz beyazlıkta çıksın.

23. Ta ki, sana, en büyük âyetlerimizden bazılarını gösterelim.
----------------------------------------------------------------------------------------

Tevratta geçen bu olayı Kuran birebir onaylıyor. Yani asanın yılana dönüşmesinin mistik bir olay olmadığını, anlatımı güçlendirmek için söylenmiş olmadığını , bin yıl geçse de aynı şekilde bize sunulması tüm bunların yaşanmış gerçekler olduğunu gösteriyor. Ayrıca İncilde İsa peygamberin bedenen ölüyü dirilttiği, doğuştan körü iyileştirdiği, cüzzamlıları iyileştirdiğini (matta, markos, luka incilinde) söyler. Kuranda Ali imran suresi 49. ayetinde tüm bunların gerçek olduğunu DOĞRULAR.

Allah, onu İsrailoğullarına bir Peygamber olarak gönderecek : “Şüphesiz ben size Rabbinizden bir mucize getirdim. Ben çamurdan kuş şeklinde bir şey yapar, ona üflerim. O da Allah’ın izniyle hemen kuş oluverir. Körü ve alacalıyı iyileştiririm ve Allah’ın izniyle ölüleri diriltirim. Evlerinizde ne yiyip ne biriktirdiğinizi size haber veririm. Eğer mü’minler iseniz bunda sizin için elbette bir ibret vardır.” (ALİ İMRAN 49)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İbadet noktasında zeburda , incilde ve tevratta Kuranla örtüşen ayetlerde bulunmaktadır.

Zebur - 5. Mezmur Müzik şefi için - Ney için - Davut'un mezmuru : Mez.5: 7 Bense bol sevgin sayesinde Kutsal tapınağına gireceğim; Oraya doğru saygıyla eğileceğim.
Zebur - 29. MezmurDavut'un mezmuru : Mez.29: 2 RAB'bin görkemini adına yaraşır biçimde övün, Kutsal giysiler içinde RAB'be tapının!
Mez.81: 9 Aranızda yabancı ilah olmasın, Başka bir ilaha tap mayın!
Mez.86: 9 Yarattığın bütün uluslar gelip Sana tap ınacaklar, ya Rab, Adını yüceltecekler.
Zebur - 95. Mezmur : Mez.95: 6 Gelin, tap ınalım, eğilelim, Bizi yaratan RAB'bin önünde diz çökelim.
Zebur - 97. Mezmur : Mez.97: 7 Utansın puta tap anlar, Değersiz putlarla övünenler! RAB'be tap ın, ey bütün ilahlar!
Zebur - 138. MezmurDavut'un mezmuru : Mez.138: 2 Kutsal tap ınağına doğru eğilir, Adına şükrederim, Sevgin, sadakatin için. Çünkü adını ve sözünü her şeyden üstün tuttun.

Tevrat - YARATILIŞ KİTABI : Yar.24: 26 Adam eğilip RAB'be tapındı.
Tevrat - YARATILIŞ KİTABI : Yar.24: 48 Eğilip RAB'be tapındım. Efendimin oğluna kardeşinin torununu almak için bana doğru yolu gösteren efendim İbrahim'inTanrısı RAB'be övgüler sundum.
Tevrat - MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.4: 31 Halk inandı; RAB'bin kendileriyle ilgilendiğini, çektiklerisıkıntıyı görmüş olduğunu duyunca, eğilip tapındılar.
Tevrat - MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.34: 8 Musa hemen yere kapanıp tapındı
Tevrat - LEVİLİLER : Lev.19: 4 "'Putlara tapmayın. Kendinize dökme ilahlar yapmayın. Tanrınız RAB benim.

Matta - BÖLÜM 4 : Mat.4: 10 İsa ona şöyle karşılık verdi: "Çekil git, Şeytan! 'Tanrın Rab'be tapacak, yalnız O'na kulluk edeceksin' diye yazılmıştır."
Luka - BÖLÜM 4 : Luk.4: 8 İsa ona şu karşılığı verdi: "'Tanrın Rab'be tapacak, yalnız O'na kulluk edeceksin' diye yazılmıştır."
Luka - BÖLÜM 24 : Luk.24: 53 Sürekli tapınakta bulunuyor, Tanrı'yı övüyorlardı.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tüm bunlardan çıkaracağımız sonuç tevrat , incil ve zeburun içinde Allah'ın ayetlerinin bulunduğu , birçok emrin aynı emirler olduğu görülmektedir. Allah'ın ayetleriyle beraber insan sözünün karıştığı gerçeğide ortadadır. Bu karışıma rağmen Kuran gözlüğüyle bakış açımızın düzeltmesi açısından tevrat ve incil mutlaka okunmalıdır. Yoksa birtakım reformistlerin dillendirdiği ''İsa bedenen ölen ölüleri diriltmedi? Musa denizi yarmadı ? Asası yılana dönüşmedi? Bunlar anlatımı güçlendirmek için söylenmiştir. Yoksa böyle olaylar vuku bulmuş değildir.. !! gibi anlaşılmalara sebebiyet verir. Tüm kutsal kitapların ortak penceresinden bakarsak Allah 'ın bizim görmemizi istediği yerden bakmamızı sağlar.

Tüm bu olaylar gerçek olmamış olsa tekrar tekrar yüzyıllar boyunca aynı şeyler anlatılmazdı.!! Gelen tüm peygamberlere '' BU ÖNCEKİLERİN MASALLARI'' demekten geri durmama sebepleri bu olaylara inanmamalarından kaynaklanmaktadır. Şuan inanmayanlarda bunu diyemeyip kendilerince kılıf uydurmaktadır. Aynı şekilde ibadet noktasında benzer ifadeler bulunmaktadır. Buna rağmen Kuranda namaz yoktur. İbadet etmek yoktur diyecek kadar ileri gidebilmişlerdir.

Gelen bütün kitaplardan sonra gerçek mesajın içi boşaltılmış YALNIZ ALLAH'A KULLUK edinmek gerekirken rahiblerini, peygamberlerini rabler edinmişlerdir. İlk önce peygamberi ulaşılmaz kılmışlardır. Daha sonra kendilerini peygamber gibi kutsamış dinde söz sahibi kılmışlardır. Kuran tüm bu yapılanların yanlış olduğunu hiçbir peygamberin ilah olmadığını yalnızca Allah 'ın kulu olduğunu ve dinde TEK OTORİTENİN ALLAH olduğu vurgusu yapılmıştır. Kurandan sonra kuranı değiştiremeyen islamın bayraktarlığını yapan islam ruhbanları, Kuranın tasvip etmediği bu olguları tekrar gün yüzüne çıkarmıştır. Kendi din adamlarını kutsamış ve her biri kendi mezhebini , kendi içtihat yolunu oluşturmuştur. Kuran incil ve tevrat tahriflerini onaylamazken kurana iman ediyorum diyen büyük bir kitle aynı tahriflerin esiri olmuşlardır. Büyük çoğunluktaki hadislerin incilden ve tevratın tahrif yerlerinden alındığı incelendiğinde görülecektir. Temiz akılla incelendiğinde neyi tahrif ettiklerini ve ne amaçla tahrif ettiklerinide bulabilirsiniz... İşte bu yüzden bir olguya var yada yok demeden önce Kuranın onayladığı diğer kitaplarında incelenmesi ve ona göre bir değerlendirme yapması gerekmektedir. Yaptım oldu anlayışıyla din incelenmez...

EN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR. SELAM VE DUA İLE...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder